Friday, June 24, 2016

Iftar 18: Char kuay tiaw


Menu meraikan anak2 yang berpuasa....ayah ngan ummi follow jer. Dah dua tiga hari anak sulung mintak char kuay tiaw untuk berbuka tapi ummi dok tangguh2 je. Rezeki dia nak makan...paste yang dibuat aritu masih ada cukup2 jer untuk kami sekeluarga....alhamdulillah...kalau tidak jenuh juga nak buat paste...dah la stok udang utk paste takde...nak pegi sungai yu pun tak sure boleh dapat udang laut kelabu tu ker tak...

Untuk resepi char kuaw tiay ni boleh kliik dilink ini yer.


Kalau ikut petua, char kiay tiaw ni sedap digoreng satu2. Tapi bulan posa ni mana nak sempat goreng satu2....jenuh tujuh round nak menggoreng. Mau sampai habis terawih tak settle lagi ummi kat dapur.....hahaha.

Melanggar pantang larang...sekali harung satu kuali....nak platting pun tak dan dah....azan sudah berkumandang....jom berbuka...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...