Tuesday, October 25, 2016

Cheesy wedges


Berwedges petang ni. Kat opis lagi anak2 dah telefon bagitau diorang kelaparan. Kesiannya alahai. Balik terus jer buatkan homemade wedges ni. Kebetulan ada kentang rebus baki buat salad kentang aritu.

Jadi cepat la prosesnya. Serbuk cheese tu saya beli kat jiran. Suka diorang makan. Lapar sangat pun yer.



Homemade wedges

Kentang direbus dengan garam secukup rasa hingga empuk (tak perlu kupas kulit)

Bahan salut

Tepung jagung
Serbuk kari daging
Serbuk cili/paprika
Garam

Minyak untuk menggoreng.


Potong wedges kentang yang telah di rebus. Gaul rata bahan salut. Masukkan kentang ke dalam bahan salut dan gaul rata.

Goreng wedges hingga keperangan. Angkat dan toskan. Tuangkan sos cheese ke atasnya. Hidangkan.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...