Saturday, September 27, 2014

Mint lemonade/limonana

Hubby dok crite sheikh arab yang duduk kat surau tu ajar dia minum lemonade pudina.....so balik dari tanjung malim terus singgah giant beli daun pudina memandangkan yg kat rumah ni dah pupus akibat kemarau aritu...tengah re-plant.....harapnya hidup subur macam dulu.

Sedap sangat ...saya minum letak ais...hubby tak...kalau ikut nak lagi sedap blend dengan kiub ais terus...

bahan2

sebiji lemon diambil jusnya
segenggam daun pudina (nak letak lebih sikit pun ok)
gula secukup rasa
2 cawan air masak

Kisar halus. Hidang sejuk atau begitu saja.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...