Monday, July 25, 2016

Kek karot


Memenuhi permintaan peminat tegar kek karot saya ni....dari dulu....kini...selamanya....kekadang sanggup diorg tunggu mood datang untuk baking kek ni...

Saya buat dua ketul...satu tu saya nak bawa sebagai buah tangan ke rumah pak sedara. Gambar yg dah dibedah takde. Masa kat jamuan kawan tu ngan umah pak sedara tak teringat nak snap gambarnya bila diorang potong....

Kek karot walnut ZLC

Bahan A

2 cawan tepung gandum
1 3/4 cawan gula
2 st baking powder
1 st garam
3 st serbuk kulit kayu manis
1 cawan walnut cincang (saya bakar jap - kali ni saya kisar halus sikit sebab senang nak potong nanti)
1 cawan kelapa kering

Gaul semua bahan di atas.

Bahan B

3 cawan carrot parut (~ 3 biji)
1 1/2 cawan minyak masak
4 biji telur (dipukul jangan sampai gebu sangat)

Gaul sebati bahan B.
Masukkan bahan A ke dalam  bahan B.
Gaul sebati.
Tuang dalam loyang yang telah di alas dengan baking paper dan digris.
Bakar pada suhu 160 ÂșC selama 45 atau hingga masak.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...