Sunday, July 3, 2016

Iftar 27 : Ayam panggang sos istimewa


Menu kegemaran semua kecuali atuk. Atuk dah tak gemar makan ayam. Tinggal kat bahrain atuk asyik makan ayam jer katanya sebab adik ipar dan anak2nya suka makan ayam. Takpe atuk...untuk atuk ada masakan kampung special untuk atuk yer.

Ayam panggang ni kalau nak bakar arang pun ok tapi saya guna oven jer. Saya perap (masukkan dalam chiller) dari pukul 10 pagi sampai pukul 5 petang baru bakar. Sos dia meresap elok. Saya suka ayam yang juicy2...tak kering dan keras...tu yang bakar tutup foil dulu supaya ayam masak tak kering.


Ayam panggang ZLC special

Ayam potong 4
Sos BBQ special ZLC (Resepi klik di sini)
Kentang Us potong wedges (optional)
Lobak merah potong panjang (optional)

Gaul semua bahan. Susunkan ke dalam loyang. Tutup dengan foil dan bakar api grill pada suhu 250 celcius selama 1 jam. Bukak foil dan bakar lagi 10 minit untuk menggaringkannya.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...