Sunday, March 1, 2015

Banana cake (kek pisang abu)


Pisang abu stok dari kampung ada 2 sikat....dah nak hitam. Sebelum rosak lebih baik dibuat sesuatu. Saya buat 2 biji kek menggunakan 2 resepi yang berbeza. Resepi yang ini saya rujuk dari Taste.com. Untuk yang ini saya buat 4 bancuhan. Tabur dengan bijan sebab malas nak selongkar cari choc rice....

Banana cake

Ingredient

1 cup self-raising flour (saya guna 1 cawan tepung gandum + 1/2 sk baking powder + 1/2  sk baking soda)

1 cup caster sugar (saya guna 3/4 cawan sahaja - boleh kurangkam lagi jadi 1/2 sbb masih manis keknya)

50g butter, melted

1 egg, lightly beaten

1 teaspoon vanilla essence

1/4 cup (60ml) milk (saya tambah 1/2 sk cuka)

1/2 cup mashed banana

Method

Step 1

Preheat oven to 180C/160C fan-forced. Spray a 7cm-deep, 10 x 20cm (base measurement) loaf pan with oil. Line base and sides with baking paper, extending 3cm above rim.

Step 2

Sift flour into a large bowl. Stir in sugar. Make a well in the centre. Add butter, egg, vanilla, milk and banana. Stir until just combined.

Step 3

Pour into prepared pan. Bake for 30-35 minutes or until a skewer inserted into centre comes out clean. Set aside in pan for 10 minutes to cool slightly. Serve warm or transfer to wire rack to cool completely.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...