Tuesday, April 26, 2016

Burger Goreng


Menu lajen kegemaran Allahyarhamah kakak sulung. Makan panas2 memang sedap.....dulu bila arwah buat menu ni untuk sarapan atau minum petang, tak menang tangan menggorengnya....angkat letak habis.....berapa round menggoreng tak cukup2...

Saya pun dah lama tak buat. Biasa buat intinya sama macam inti karipap kentang...tapi kali ni saya cuma guna lebihan inti ayam roti john aritu....kalau nak dimasukkan kentang dan masak semula boleh jer tapi malas la pulak.

Burger goreng ni kalau buat jualan macam goreng pisang tu mesti laris....macam saya guna roti homemade tapi kalau nak niaga boleh je guna roti burger biasa tu...


Burger goreng ZLC

Roti burger
Inti karipap/ sardin/ sambal telur/ tuna
Resepi inti sardin klik disini
Resepi Inti karipap kentang klik disini
Resepi inti ayam klik disini
Resepi inti ayam dan roti klik disini

Tepung goreng - tepung gandum, air, garam (bancuh seperti adunan goreng pisang tu)

Cara2nya

Seperti gambar di atas.
Hidangkan dengan sos dan mayonis ikut citarasa.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...