Tuesday, September 13, 2016

Asyik berBBQ di malam raya


Aktiviti malam raya. Raya kali ni takde sibuk2 nak masak menu raya macam selalu. Kitrang plan masak simple2 jer. Malam kami berbbq pagi rayanya bernasi arab. Dari menu western ke menu timur tengah.


Bbq malam ni cuma ada lamb, ayam, sosej dan sotong...pastu jagung rebus skit. Pencicahnya kali ni saya terrajin sikit nak buat sos lada hitam......hehehehhhh......bukan la rajin sgt tapi sos bbq special tak cukup jadi topup la dengan sos lada hitam ni.


Nak buat hidangan sampingan lain macam coleslaw, kentang lecek semua tu memang tak larat....kepala dua tiga hari ni nyut3 jer...telan ubat pun tak hilang. Tapi sebab dah berjanji nak buat, dan banyak pulak perut2 yang menunggu untuk diisi saya abaikan kejap sakit kepala tu. Takdan nak layan kalau diduk kat kg nih. Bz memenuhi permintaan....balik rumah sendiri melepek dua tiga hari.

Dapur bbq diy oleh hubbyku sayang. Nak bakar kat luar hujan, jadi dibuatkan dapur ni kat porch jer....


Dlm banyak2 pilihan, sosej yg tak berapa sihat dimakan tu jugak yang laris. Masak jer lesap. Masak jer lesap

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...