Wednesday, March 16, 2016

Pasta Primavera


Sarapan pagi. Senang juga nak sediakan....tak perlu potong2 bawang bebagai. Pagi ni pulak semuanya ada urusan. Pagi2 kena keluar rumah. Memang sesuai sgtt la massk pasta primavera ni....cepat dan sedap. Anak2 pulak suka sos lemak2 berkrim ni. Ayah anak jer la tak berapa nak berkenan. Untuk resepi ni saya ambil daripada cooks.com.

Memang cari yg guna ricotta dan krim masam sbb saya ada stok ricotta dan krim masam tu. Tak guna2 lagi....beli dah lama. Asyik lupa jer kewujudannya dalam peti sejuk tu. 



Pasta Primavera @ ZLC

1 (16 oz.) pkg. Birds Eye broccoli, cauliflower, and carrots (1 paket 16 oz brokoli, bunga kobis dan lobak  - boleh ganti yg segar, saya guna kacang peas jer kali ni sbb takde stok)
8 oz. linguine (saya guna pasta linguine - boleh ganti dengan sebarang jenis pasta)
*1 (15 oz.) container Ricotta cheese (1 bekas 15 oz keju Ricotta - boleh ganti dengan keju krim)
*1/2 c. sour cream (1/2 cawan krim masam)
*3/4 c. milk (3/4 cawan susu)
*1/2 c. grated Parmesan cheese (1/2 cawan keju parmesan parut)
*1/4 tsp. basil (1/4 sk basil - saya guna basil segar)
*1/2 tsp. oregano (1/2 sk oregano)
*1/4 tsp. garlic salt (1/4 sk garam bawang putih - saya guna garam secukup rasa dan 1/4 sk serbuk bawang putih)
Cook vegetables as directed, using salted water. (Rebus/celur sayuran dengan air yg diletakkan sedikit garam).

Cook linguine as directed on package. (Rebus pasta hingga lembut ikut arahan dibungkusan.

Meanwhile, combine remaining ingredients and heat thoroughly, but do not boil. (Sementara itu, satukan semua bahan * dan panaskan tanpa mendidihkannya.).

Toss drained vegetables with drained linguine. Add cheese mixture and toss lightly. (Toskan sayuran dan pasta dan gaul rata. Kemudian tuangkan adunan keju dan gaul rata.)

Serve at once. Makes 5 servings.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...