Thursday, February 18, 2016

Ayam panggang sos peri bermadu


Menu simple jer malam tadi....balik keja marinate ayam ala kadar menggunakan sos peri nando's, madu dan safron. Bakar dalam oven, lama juga la....sejam lebih baru masak.... Anak2 pun tak sabar menunggu....kejap2 datang ke dapur tengok ayam yg berpusing2 dalam oven macam dalam cerita upin ipin tu.

Masak ni takde sukatan. Marinate dengan 3 bahan jer...

Ayam bakar sos peri bermadu @ ZLC 

1 ekor ayam (saiz dalam skg lebih sikit jer -paling sesuai...)
Sos peri nando's - ikut la nak yg pedas sangat atau yg sedang.
Madu 
Safron

Gaul rata semua bahan. Perapkan sejam dua kalau ada masa. Bakar guna selama sejam atau hingga masak. Saya guna suhu 250 celcius.

Baki sos perap tu saya didikan dlm pan. Bila ayam dah masak, saya tuangkan sos tadi. 

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...