Wednesday, June 24, 2015

Jus durian belanda jadi pilihan hari ini

Jus durian belanda yg dibuat dari buah segar jadi pilihan hari ini. Buah ni makin mahal dan susah nak dapat.....aritu beli sekilo mencecah RM14. Dulu kat kampung ambil jer kat pokok tepi rumah....pokok jiran...takde sapa pun kesah. Kekadang masak dipokok dan gugur jatuh ke tanah jadi habuan ayam dan itik jer.

Masa mengandung anak kedua mengidam sangat nak makan durian belanda, merata mencari tapi tak jumpa...dah dekat nak bersalin jiran sebelah belikan.....seronoknya macam dapat emas sekilo....hehehe.

Nak buat jus ni senang jer....dapatkan buah yang cukup masak....bila tekan dah lembik...buang bijinya dan kisar halus isinya yg putih tu....letak la gula secukup rasa dan air secukupnya dan sejukkan sebelum diminum....


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...