Friday, July 21, 2017

Nasi briyani abang sado JJ


Rayakan sebulan...😄😄😄....puasa pun sesetengahnya tak penuh sebulan. Tapi raya selagi tak habis syawal kekadang sampai terlajak ke bulan zulkaedah pun masih tak habis2 jamuan rayanya. Dasyat orang mesia ni....Alhamdulillah...M'sia masih aman.😍😍😍

Weekend lepas saya meraikan tetamu raya...jiran2, anak2 tahfiz dan teman2. Menu kali ni nasi briyani ayam abang sado JJ. Mula jam 4 petang tetamu pertama sampai, hinggalah ke jam 10 lebih malam tetamu terakhir balik....

Nasi dan lauknya ngam2 jer...tak banyak berlebihan...nasi pun tinggal kerak2 lembut...ayam yang ditambah utk tetamu sebelah malam tu pun berbaki sedikit...cukuplah untuk sarapan anak2.

Selesai jer layan tetamu baru lah saya dan hubby menjamah sedikit nasi yg dimasak....sekadar alas perut sebelum membasuh periuk dan mengemas dapur.




Resepi boleh tengok N3 terdahulu yer. Banyak kali dah siaran ulangan resepi ni di kongsi disini.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...