Friday, July 28, 2017

Air Fanta Hijau

Lama dah tak buat air hijau ni yang banyak tahun dahulu femes sangat. Dimana2 orang hidang. Rasa dan baunya sama macam air berkabonat fanta hijau tu. Entah kenapa teringat nak buat kordial ni untuk jamuan post raya kat ofis....

Saja la nak beri kelainan skit. Tengok respon baek punya....ramai yang bertanyakan resepi. Malas kot nak baca resepi kat sorang2 jadi akak segerakan proses menerbitkn N3 air fanta ni. Kang mengigau tido malam risau pulak teman....tak dapek nak nolong....


Resepi Kordial Fanta Hijau

1 botol esen pisang
1 botol pewarna hijau
1 botol kecil sunquick oren
2 kg gula putih
1 liter air

Satukan dan masak hingga gula hancur. Simpan kordial didalam bekas kedap semut :-). Nak minum pandai2 la bancuh....jangan togok kordial maneh leting ni terus....kang kencing manis akak tak nak bertanggungjawab.....😄😄😄😄


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...