Friday, July 28, 2017

Mee segera goreng tomyam


Megi goreng tomyam....atau mee kering goreng tomyam....sarapan pagi minggu ni....kebelakangan ni sibuk ya amat....lama tak bersiaran. Banyak post yang pending. Tenet pun selow giler jadi nak upload gambar macam siput...jadi mood pun terus hilang. Dah la masa tak berapa nak menyempat. Hari ni macam ada masa skit.....update la sekian banyak menu....

ni pun ada lagi yang gambarnya belum sempat nak di watermarkkan...jap ehhhhhh....ramai dok tunggu resepi air fanta ijo tu....


Mee segera goreng tomyam 😘😘😘

6 keping mee segera - celur lembut ikut arahan di pek. - tos dan lalukan sedikit kat air paip.

4 sb cili kering kisar
1 biji bawang besar - cincang
4 ulas bawang putih - cincang
12 sb tomato sos
4 sb kicap
2 sb pes tomyam
15 ekor udang sederhana
Garam secukup rasa
Sayuran pilihan

Minyak secukupnya untuk menumis

Tumis bawang2 hingga naik bau. Masukkan cili dan tumis hingga pecah minyak. Masukkan pes dan gaul rata. Masukkan sos2 dan kicap. Kacau sebati. Masukkan udang. Tumiskan hingga udang masak. Masukkan mee serta sayuran pilihan. Gaul rata. Masakkan seketika hingga sos menyerap ke dalam mee. Perisakan dengan garam secukup rasa dan gaul sebati.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...