Wednesday, June 28, 2017

Nasi Briyani Abang Sado JJ


Menu syawal ke 3 di kampung. MIL request nak makan. Jadi hubby masakkan raya ke 3. Kami sampai kampung pagi raya ke 2....jalan clear....bergerak lepas subuh, awal lah sampainya ke kampung. Tapi kepenatan jadi tangguh masak raya ke 3.

Nak update terus kat sini tak boleh....network teruk sepanjang raya...tapi sebelum raya pun sebenarnya dah mula.....tak boleh upload gambar.. Ni kat highway....baru lah berjaya...


Masak 2 jenis lauk....ayam dan kambing. Macam biasa kambing paling laris. MIL pun makan lauk kambing jer. Sama la macam saya....jemu makan ayam daging...kalau ayam kampung laju lagi.

Saya guna resepi biasa Kalau berminat nak resepi jemput singgah dilink nasi-briyani-johor.




Kali ni tak rajin buat dalca. Lagi pun dalca selalunya tak abis.....cukup dengan jelatah jer. Cuka takde.....jelatah tu saya peeahlkan lemon. More healthy gitew.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...