Wednesday, February 15, 2017

Lempeng pisang abang sado jj


Minum petang air tangan Abang Sado JJ. Abg sado kata lempeng pisang orang malas sebab pisangnya hiris2 jer....tak dilecek macam lempeng biasa tu. Gigih abang sado hiris pisang nipis2 petang semalam. Sedap wooo....guna pisang nangka yang dah masak.....nak goreng dah tak sedap. Lain kali kalau ada stok pisang nangka kat kebun kita buat lagi ye bang....

Anak2 pun suka. Anak2 siap tanya kek ayah pandai buat tak....hahaha. Abang Sado JJ ni bukan setakat pandai masak lauk pauk....kuih2 pun boleh. Masak mee pun boleh.....yang dia lum pernah buat kek jer kot....biskut dulu2 masa niaga sekut raya tu dia tolong jugak buat apa yang patut.


Lempeng Pisang Abang Sado JJ
@ zulfadreamland.blogspot.my

1 cawan tepung gandum
2 cawan air
garam secukup rasa
1 biji telur (Optional)

Satukan dan gaul rata. Adunan lempeng kena cair2 gitu.

Pisang nangka yang dah masak ranum - hiris nipis

Masukkan ke dalam adunan lempeng dan gaul rata. Ambil sesenduk adunan dan ratakan atas pan yang dioles sedikit minyak. Goreng hingga masak dikedua2 belah. Buat hingga habis. Kalau nak bakar atas daun pisang yang dioles minyak pun sedap juga....harum semerbak nanti baunya.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...