Wednesday, January 18, 2017

Macaroni goreng simple jer


Sarapan pagi dari dapur ummi isnin lepas. Dah mula ketandusan idea lah nih. M pun yer juga. Penat menggosok baju untuk stok seminggu kami anak beranak tak hilang lagi pun sama. Adehhhh.....fenin fala ai memikirkan apa nak masak.

Tengok sana sini....intai stor tengok macaroni yang dah lama beli tak guna2 lagi, dada ayam kisar pun ada...cili benggala pun ada....ok la tu. Goreng jer la sempoi....lepas sarapan dan bekal anak2 dan ummi....Alhamdulillah.


Makaroni Goreng Simple

8 ulas bawang putih - tumbuk atau cincang halus.
2 biji bawang besar - cincang
500 gm makaroni - rebus dengan sedikit garam dan toskan.
2 sb chilli flakes
Garam secukup rasa

1 biji cili benggala - potong kecil.
10 biji tomato ceri belah 2
2 keping dada ayam - cincang atau kisar

Minyak untuk menumis

Tumis bawang putih hingga naik bau. Masukkan ayam. Tumis hingga ayam masak. Masukkan chilli flakes dan bawang. Tumiskan sebentar hingga bawang layu. Masukkan macaroni. Gaul rata. Perisakan dengan garam secukup rasa. Masukkan pula cili benggala dan tomato. Masakkan selama 5 minit dan hidangkan. Taburkan parutan keju dan parsley jika suka.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...