Wednesday, January 22, 2014

Bingka cempedak

Kek cempedak dah masak, sambung bakar bingka cempedak pulak.....ni la caranya nak pelbagaikan masakan berasaskan cempedak bila musim tengah byk ni...

Kalau rajin, isi cempedak ni boleh di jemur mcm pisang tu (atau masukkan jer dlm oven utk keringkan. Saya jugak bekukan isi dia utk buat kek/bingka/cucur bila2 nanti.

2 cwn tepung gandum
3/4 cawan gula
4 cawan santan
1 cawan isi cempedak
3 biji telur
Sedikit garam
2 sb mentega

Blend semua. Tuang dalam loyang yg dah digris dengan minyak masak. Bakar selama 45 minit pada suhu 160 darjah. Kalau nak garingkan atas bawah dia, tambah masa membakar 15 minit lagi dan naikkan suhu kepada 200 darjah.

belum betul2 sejuk dah potong....tak sabar2 nak makan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...