Sunday, August 18, 2013

Aiskrim goreng/fried icecream

Lama dah teringin makan aiskrim goreng tapi tak tercapai2 hasrat sehingga la raya ke tiga aritu kitorang singgah makan cendol bakar kat kuala selangor otw balik dari taiping ikut jalan dalam.
Masa tu anakanda ke tiga dok mengaruk nak makan aiskrim. Sekali gitu ada stall jual aiskrim goreng yang taukenya dah kemas2 barang nak tutup. First time tengok orang tu gpreng dan first time juga la menjamahnya. Anak2 lagi la teruja sampai 2 ketul sorang makan.
Esoknya pegi tesco cari roti dan aiskrim untuk buat sendiri aiskrim goreng ni supaya anak2 boleh makan puas2. Senang jer nak buat. Tapi kena tunggu dibekukan semula dalam 12 jam atau lebih sebelum digoreng.
Bahan2nya
Roti secukupnya
Aiskrim jenama dan perisa pilihan
Mug atau gelas
Minyak untuk menggoreng
Cara2nya sila rujuk gambar. 
Untuk menggoreng - minyak perlu betul2 panas dan  masukkan aiskrim yang baru dikeluarkan dari freezer. Goreng beberapa saat hingga keperangan.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...