Wednesday, October 11, 2017

Hasil berbudi pada tanah di ladang sekangkang kera


Lama dah tak share cerita ladang sekangkang kera. Sejak mula berkerja semula...masa agak terhad. Pokok2 kat halaman ni macam tak berapa nak hidup subur....lama dah tak berbaja....tak merumput. Yang kat kebun boleh tahan...subur jugak walau pun entah bila2 sekali jengok.


Sekarang ni hujung minggu tak berapa nak dan berkebun. Ada jer hal yang nak diuruskan. Weekend baru ni lepas anak amik bahagian dalam sukan tahunan, saya pergi la ke kebun sekejap....nak tengok pokok2 yang dipindahkan sebelum ni. Pokok cili kot2 ada rezeki....serai kat rumah pun dah nak habis stok.


Alhamdulillah....lumayan juga hasil lawatan kali ni....pisang tak sangka2 dapat byk tu....sebelum ni habis kena rembat dengan manusia cetek iman. Dalam suka tu ada juga sedihnya sebab ini hasil terakhir sebab semua pokok pisang akan dilupuskan.....pokok dah rosak.....tahun depan nak tanam semula.


Seronok bercucuk tanam ni bila masa nak mengutip hasil. Biar pun tak sebanyak mana tapi bahagianya sampai boleh senyum sampai ke telinga. Teraphy yang baik....tengok pokok ada hasilnya. Berbudi pada tanah......



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...