Monday, November 12, 2018

Kek Coklat Kukus Mudah dan Sedap


Baik teman ngaku sendirik tulisan macam hampeh.....hahahah.... Masuk universiti hari2 pun tulisan buruks juga nih....tu la seram sungguh kalau suh tulis atas kek... Agaknya masa kecik aritu tak bedung tangan kot.. tu yang menulis asyik ketaq semacam jer.

Kek ni bos minta buatkan utk staf opis yang nak pencen.... Saya guna resepi bawah ni yang saya copipes samada dari FB atau pun blog mana2....saya lupa nak copy sekali sumbernya....apa2 pun terima kasih...saya share kat sini pulak yer. Ya ampun.....
Saya olah sedikit resepinya yer


Kek coklat kukus

3 biji telur
1 cawan gula perang

Kacau sebati sahaja

Masukkan
1 cawan susu pekat

Kacau sebati

Masukkan
1 cawan air kopi/nescafe panas mendidih (tanpa gula atau air panas kosong)

Kacau sebati

Masukkan
1 cawan minyak
Sedikit garam

Kacau sebati

Ayak
2 cawan tepung gandum
1 cawan serbuk koko
1 sk baking powder
1 sk baking soda

Tuang ke dalam adunan telur.
Gaul sebati

Tuang ke dlm loyang yg digris atau alas baking paper. Kukus 45 minit @ hingga masak.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...